|
Lyttertall: |
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Uke 21, 2007: Ny knalluke for Kanal 24
Kanal 24 hadde tidenes nest beste markedsandel i uke 21, vser ukesrapporten fra TNS gallup.
| |
|
RADIONYTT.NO - 30.05.07 - KYRRE DAHL
Kanal 24 økte sin markedsandel med 0,9 % i uke 21, sammenlignet med uka før.
Dermed fikk Kanal 24 en markedsandel på 5,7 %, bare i uke 19 hadde kanalen større andel. ser man på oppslutning
er tallene enda gledeligere. Kanal 24 går fra 8,8 % oppslutning i uke 20 til hele 11,9 % oppslutning i uke 21.
Kanal 24 er selvsagt svært fornøyd med de gode lyttertallene, uten å ha noen konkret forklaring på
hvorfor de øker: "Vi har ikke gjort noe spesielt i Mai, men folk som er innom Kanal 24 liker det de hører og
lytter lengre enn tidligere.", sier pressesjef Eirik Johansen til radionytt.no.
"Det er også gledelig at aldersgruppen 20 - 29 er såpass sterk som den har blitt. Vi har her øket fra 12,5% i januar til over 20% i Mai",
sier Johansen.
Men, P4 har ingen grunn til å bekymre seg foreløpig, med en oppgang i både markedsandel
og oppslutning i forhold til uka før. NRK P1 derimot taper ganske mye i markedsandel, men oppslutningen
gikk noe opp. Nå skal man ta med i betraktningen at uke 20 var en generellt dårlig uke for radio.
|
MARKEDSANDELER
Uke 21 (Uke 20 - Uke 19 - Uke 18 - Uke 17 - Uke 16 - 15 - 14 - 13 - 12 )
NRK P1 - 57,9 - (59,9 - 59,6 - 60,0 -59,9 - 60,0 - 59,1 - 63,3 - 56,8 - 57,3 )
NRK P2 - 4,0 - (4,4 - 4,1 - 4,1 - 3,1 - 3,8 - 4,5 - 3,7 - 4,0 - 4,1 )
NRK P3 - 4,6 - (4,3 - 4,6 - 4,1 - 4,5 - 3,5 - 4,1 - 3,4 - 4,1 - 4,2 )
P4 - 23,4 - (23,1 - 22.4 - 23,1 - 24,1 - 23,4 - 23,5 - 21,3 - 25,7 - 24,3 )
Kanal 24 - 5,7 - (4,8 - 5,8 - 5,0 - 4,6 - 5,2 - 5,0 - 5,2 - 5,0 - 5,4 )
Storbyradioen - 2,7 - (2,7 - 2,5 -2,4 - 2,6 - 2,5 - 2,8 - 2,3 - 2,8 - 3,1 )
|
|
|
| |