|
|
|
|
Nyheter - Innenriks: |
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2007
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Radio holder seg best om sommeren
Alle medier har mindre reklame om sommeren, men radio klarer seg best av alle.
|
|
|
- RADIONYTT.NO - 08.06.07 - Kyrre Dahl
Reklameinvesteringene faller radikalt
i alle kanaler om sommeren.
samtidig er det svært mange nordmenn som er hjemme, vi har mer penger disponibelt og
vi bruker mer av dem sammenlignet med resten av året. Det kom fram under et foredrag om
forbruk, mediebruk og reklameinvesteringer denne uka, ved avdelingsleder Ingvar Sandvik
i TNS Gallup.
Annonsørene skyr sommeren som pesten, men ifølge Sandvik er det liten grunn til det.
I alle kanaler er det langt færre annonser, der TV faller med nesten 46 % sammenlignet med en
gjennomsnittsmåned. De øvrige mediene har ca. 30 % nedgang i juli, men radio klarer seg
¨desidert best med en nedgang på under 10 %, ifølge reklamestatistikk fra AC Nielsen.
Sandvik poengterte i sitt foredrag blant annet at det er få annonsører som utnytter
muligheten i et marked hvor støyen er betydelig lavere. Det er heller ingenting som tyder på fol
husker reklame dårligere om sommeren enn ellers i året.
Det er heller ikke slik at at folk slutter å forbruke media om sommeren.
Folk leser faktisk flere aviser om sommeren enn ellers i året, og det selges
ekstra mange blader. . Radiolyttingen er bare
marginalt lavere enn ellers i året, og lyttertiden går opp totalt. TV og Internett er derimot
ikke spesiellt populært for ferierende nordmenn. Alle indikasjoner tilsier at
markedet også finnes om sommeren, mener Sandvik
Pressemelding
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
|
|
|
|