P4 hadde en markedsandel på 24,9 % i uke 37. Det er en oppgang på 3,4 prosentpoeng fra uka før. Det er også den beste uka for P4 på lenge. P4 gikk også opp målt i oppslutning. I uke 37 hadde P4 en daglig oppslutning på 30,6 %, mot 28,7 % uka før. Det viser tall fra TNS Gallup.
P4 tar lyttere fra både NRK og Kanal 24, men det er nok sistnevnte som bør være mest bekymret. Etter mange uker med gode markedsandel faller Kanal 24 1,3 prosentpoeng til 4,5 %. Oppslutningen er tilbake under 10 %, på 9,5 %. Men, tallene er på ingen måte ekstremt lave, sammenlignet med tidligere tall.
NRK P1 går litt ned til 59,7 % markedsandel, mens P2 må sies å være ukas taper og taper ett prosentpoeng til kun 2,8 % markedsandel. P3 går litt opp igjen, etter en usedvanlig dårlig uke i uke 36. Storbyradioen taper også markedsandeler, men med 2,1 % er man likevel over sommerens dårlige tall.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt