Reklameomsetningen her i landet har økt med 12,1 % i år. Det viser Mediebarometeret fra MIO, Mediebyråenes Interesseorganisasjon, ved utgangen av august. Internett-reklamen har økt med hele 40,3 % sålangt i år til drøyt 481 millioner kroner. Dermed har internett nå en markedsandel på 10,4 % mot 8,3 % på samme tid i fjor. Likevel er det Andre medier som øker relativt mest, 54,9 %, mens direktereklame øker med 37,9 %
Det er ingen som mister omsetning, men TV og Radio gjør det generellt dårligst av alle mediekanaler. TV øker med bare 3,2 % til 1,45 milliarder kroner fram til utgangen av august. Dermed er ikke TV lenger størst i markedsandel. TV blir nemlig forbigått av Dagspresse, som faktisk klarer seg ganske bra, med en økning på 9.4 %. Radio gjør det nest dårligst med en økning på 5,4 % til 193 millioner kroner. Markedsandelen for radio er nå på 4,2 %, mot 4,4 % på samme tid i 2006.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt