NRK P1 hadde en markedsandel på 61,6 % i uke 40. Det er den beste markedsandelen TNS Gallup har registert på høstens ukerapporter. I uke 39 var andelen 60,3 %. Samtidig går den daglige oppslutningen opp med 0,7 prosentpoeng til 50,9 %, men det er på ingen måte noen rekord.
NRK P2 hadde også høsten beste markedsandel i uke 40, med 4,5 %, opp fra 3,6 % uka før. Samtidig gikk oppslutningen litt opp til 8,6 %. P3 gikk derimot litt ned målt i markedsandel til 3,7 %, men likevel opp i oppslutning til 10,9 %, opp 1 prosentpoeng fra uka før.
P4 og Storbyradioen går tilbake, mens Kanal 24 går litt fram. Det er statusen for de kommersielle kanalene i uke 40. P4 går tilbake fra 23,0 til 22,1 % i markedsandel, men er stabil i oppslutning. Storbyradioen må notere seg for høstens dårligste uke, med en markedsandel på bare 1,8 %, en nedgang på 0,2 prosentpoeng. Kanal 24 går derimot såvidt fram til 5,4 % i markedsandel. Den daglige oppslutningen følger den samme trenden, opp for Kanal 24 og ned for Storbyradioen.
|
|