34 lokalradioer går nå sammen om å etablere Norges største
reklamesamkjøring for lokalradio. Lokalradiosamkjøringen er et salgssamarbeid mellom Jærradiogruppen
og Edda Media. Samkjøringen når 572 000 lyttere over 12 år hver uke.
- Gjennom Lokalradiosamkjøringen får riksannonsører og mediebyråer en ny og effektiv kanal ut
til lytterne. Vi kan nå tilby nasjonale kampanjer i lokalradioene og gir annonsørene muligheten til å
skreddersy kampanjer til interessante målgrupper, sier administrerende direktør Geir Friberg i
JærRadioGruppen AS og radiosjef Jørn Johansen i Edda Media i en pressemelding.
Den nye samkjøringen får altså navnet Lokalradiosamkjøringen. I følge TNS Gallup Supernova er
det totalt 572 000 personer over 12 år som lytter til disse lokalradioene pr uke. Til sammenligning
har Radio 1 Storbyradioen 450 000 ukentlige lyttere, går det fram av pressemeldingen.
JærRadioGruppen (JRG) består av i alt 19 stasjoner med hovedsete i Sandnes. JRG eies med
50% av Herman Skretting og 50% av A-pressen. Edda Media har i alt 12 radiostasjoner i sitt nettverk.
- Å samarbeide for å skape trøkk i riksmarkedet for lokalradio er både nødvendig og fornuftig. Målet vårt
er en kraftig økning i inntekter fra riksmarkedet neste år, sier Friberg og Johansen.
Lokalradiosamkjøringen har stasjoner i 34 byer i Norge, blant andre Drammen, Hamar, Lillehammer, G
jøvik, Fredrikstad, Moss, Haugesund, Skien, Porsgrunn, Tønsberg, Sandnes, Tromsø og Bodø. I tilegg har
samkjøringen stasjoner i storbyene Stavanger og Oslo.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt