Lokalradiosamkjøringen, som består av radiostasjonene til Jærradiogruppen og Edda Media, velger Mediasite som salgs- og markedsføringskontor i riksmarkedet.
- Behovet for salgskraft i riksmarkedet er avgjørende for at Lokalradiosamkjøringen skal lykkes, forteller Geir Friberg i JRG. Valget faller på Mediasite blant annet fordi salgsorganisasjonen gjorde en god jobb med å initiere og igangsette det uformelle salgssamarbeidet som ble foranledningen til vår lansering av Lokalradiosamkjøringen i dag, heter det i en pressemelding.
Jørn Johansen i Edda Media er enig:
-Mediasite har en etablert posisjon som flermedialt salgs- og markedsføringshus både for Edda Medias kanaler og for eksterne samarbeidspartnere. Erfaringene så langt med vår uformelle innledning i 2007 skaper et godt fundament for fremtidige resultater.
- Nå starter jobben for fullt. Mediebyråer og riksannonsører skal få god kunnskap om Lokalradiosamkjøringen, som vi ser som et supplement til de øvrige radioaktørene i riksmarkedet, forteller adm dir i Mediasite, Trude B-J Margel (bilde). Radio representerer en svært aktuell innfallsvinkel til å kunne bygge dekning lokalt og er således en viktig flermedial kombinasjon for våre annonsører.
Salgssjef på radio i Mediasite, Gunnar Gundersen, er naturlig nok fornøyd.
- Endelig har vi ett helhetlig og sterkt produkt på lokalradio. Samarbeidet mellom JærRadioGruppen og Edda Media gjør det enkelt å kjøpe lokalradio. Tidligere måtte man ringe rundt til hver enkelt stasjon for å innhente tilbud og dokumentasjon. Dette har nok vært mye av grunnen til at annonsørene har kviet seg for å bruke lokalradio i særlig grad, sier han.
Lokalradiosamkjøringen har stasjoner i 34 mellomstore byer i Norge, blant andre Drammen, Hamar, Lillehammer, Gjøvik, Fredrikstad, Moss, Haugesund, Skien, Porsgrunn, Tønsberg, Sandnes, Tromsø og Bodø. I tilegg har samkjøringen stasjoner i storbyene Stavanger og Oslo.
Totalt har Lokalradiosamkjøringen i følge TNS Gallup Supernova 572 000 lyttere pr uke i 12+.
- Når vi ser på våre områder isolert slår vi P4 noen steder, men vi er større enn Kanal 24 stort sett over alt. Vi har svært god dekning lokalt. Best er Haugalandet som har 65 % ukedekning. Fredrikstad har 45 % dekning, Sandnes 39 % og Tønsberg 38 % for å nevne noen eksempler, forklarer Gunnar Gundersen.
– Det som gjør oss unike er muligheten til lokal dekning på radio over et stort geografisk område. Vi mener at dette åpner en ny dimensjon på radio. Fra før av har man to riksdekkende aktører i P4 og Kanal 24, og en lokal aktør i Radio 1 Storby. Nå har riksmarkedet mulighet til lokal forsterkning gjennom Lokalradiosamkjøringen, i alle ønskelig og tenkelige kombinasjoner, utover storbyuniverset, avslutter Gunnar Gundersen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt