NRK har brukt 193 millioner kroner på utviklingen av DAB i Norge.
Det opplyser kringkastingssjef Hans Tore Bjerkaas til Dagens Næringsliv. Samtidig er det ingen som
kan fortelle hvor mange som faktisk hører på DAB. De 193 millionene har NRK brukt både til
distribusjon og etablering av nye kanaler. Andre aktører, som P4 og Radio 2 Digital har også
investert penger i DAB.
Radiolytting i FM-båndet måles kontinuerlig, men det gjøres ikke på DAB, heller ikke på de kanalene
som kun er digitale: – Det er knyttet ekstra kostnader til hver enkelt kanal som måles, og vi har så
langt valgt å prioritere basiskanalene. Men vi kommer til å måle digitalkanalene i løpet av de nærmeste
årene, sier Bjerkaas til Dagens Næringsliv.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt