NRK generellt og NRK P1 spesiellt gjør det knallsterkt for tiden på
ukesrapportene fra TNS Gallup. NRK samlet hadde over 70 % markedsandel i uke 44, nærmere bestemt 71,5 %.
Etter hva radionytt.no forstår er det den beste markedsandelen som er målt for NRK siden PPM-målingene startet.
Alle de siste seks ukene har P1 konstant ligger over 60 % i markedsandel. I uke 44 hadde P1 en markedsandel på 62,8 %,
noe som er høstens nest beste, bare slått av 63 % i uke 41. NRK P1 har også tidligere hatt enkeltuker med
over 60 %, men det er mer normalt med markedsandeler på litt under 60-tallet.
Også de andre NRK-kanalene gjør det svært bra.
P3 hadde sin beste uke så langt i høst med en markedsandel på 4,7 %,og P2 hadde sin nest beste uke på 4,0 %.
Det betyr at andre kanaler mister andeler, og det ser ut til å gå hardest utover Kanal 24, som de siste
fire ukene ikke har klart å komme over 4,0 % markedsandel, som de hadde i uke 44. Faktisk er de siste fire ukene
noen av de dårligste Kanal 24 har hatt i år, og må være ekstra bittert etter at kanalen lenge var inne i en positiv trend, med
andeler på over 5 %.
P4 hadde i uke 44 en markedsandel på 21,0 %. Det er en av høstens dårligste uker, men kan være et
blaff, ettersom stortsett har holdt seg på 22-23 % i de fleste ukene i høst. Storbyradioen har heller ingen grunn
til å juble, med en markedsandel på 1,8 %, det samme som uka før.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt