Omsetningen av radioreklame har økt med 11,7 % i årets første 10 måneder. Det viser
mediebarometeret fra MIO, Mediebyråenes Interesseorganisasjon. Det betyr at radio nå er på linje med økningen av reklame
generellt. Omsetningen av reklame har økt med 12,1 % ved utgangen av oktober.
Det betyr at radio tar seg opp fra septembertallene da, radio var opp 7,3 % mot 12,4 % økningen for
reklame generellt. Så langt er det solgt radioreklame for 256 millioner kroner, mot 230 millioner på samme tid
i fjor. Markedsandelen er på 4,2 %, nøyaktig det samme som i fjor.
Nok en gang er det direktereklame (+41,6 %) og Internett (+39,7%) som øker mest. Det er sålangt
i år omsatt internettreklame for 640 millioner kroner og direktereklame for 479 millioner kroner.
Det gir en markedsandel på henholdsvis 10,4 % og 7,4 %. Totalt er det omsatt reklame
for 6,15 millarder sålangt i år, ifølge MIO.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt