SBS Radio er de eneste av de kommersielle rikskanalene som kan vise til fremgang i
november. Det kommer fram i PPM-tallene som radionytt.no har fått tilgang til fra SBS. SBS Radio består av
Radio 1 og The Voice. Markedsandelen i november i år er på 2,4 %, mot 2,2 % i november 2006. Det virker kanskje ikke som
mye, men det står adskillig verre til for de andre kommersielle kanalene.
P4 har gått ned kraftig det siste året, fra 27,5 % markedsandel i november 2006 til bare
20,4 % markedsandel i november i år. Kanal 24 går også ned, om enn ikke så dramatisk, fra 4,0 til
3,5 % i markedsandel.
- Det gleder oss å se at SBS Radio/Storbyradioen har hatt en relativt sterk november måned i år.
Det sier Anniken Aas-Jakobsen, som er research manager i SBS Radio til radionytt.no. -
SBS Radio er den eneste kommersielle kanalen som offisielt måles via PPM som har opplevd en økning
i markedsandel fra samme periode i fjor; det samme gjelder nettodekning og lyttertid blant våre egne
lyttere. Økningen kommer spesielt i målgruppen P 30-44, der vi går fra en markedsandel på 4,3 % til 5,1
% i nasjonalt univers, sier hun.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt