NRK hadde en samlet markedsandel på 73,6 % i uke 49. Det viser PPM-tall
fra TNS Gallup. Dette er etter det radionytt.no erfarer den høyeste markedsandelen NRK har hatt siden
PPM-målingene ble innført i fjor. Det er også en økning på 2,7 prosentpoeng fra uka før. NRK P1 er selvsagt
motoren, og har alene en markedsandel på 64,4 %, som er en av de beste uke noensinne for P1.
Det er nå helt tydelig at P4 er den store taperen. I uke 49 hadde P4 en markedsandel på bare 18,3 %, det er ned
2,1 prosentpoeng fra uka før. Dette er den desidert dårligste uka noensinne for P4! Tallene blir enda mer dramatiske dersom
man sammenligner med uke 49 i 2006. Da hadde P4 en markedsandel på 27,8 %. Det betyr at mer enn en tredel av lyttingen
er borte i løpet av et år.
Tallene er ikke så dramatiske for Kanal 24, men en markedsandel på 3,7 % er langt fra sommerens gulluker
da kanalen var over 5 %. Storbyradioen har derimot gjor det bra de siste to ukene med markedsandeler på
henholdsvis 3,0 og 2,9 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt