Den første ukesrapporten fra TNS Gallup gir et lite lys i mørket for
de kommersielle stasjonene. Etter en nesten sammenhengende tilbakegang før jul, øker markedsandelene
både for P4 og Kanal 24. Uke 2 ga P4 en markedsandel på 20,3 %, før jul var det mange uker under 20-tallet.
Kanal 24 fikk en andel på 4,1 %, før jul lå stasjonen lenge godt under 4 %.
Det betyr at NRK P1 gikk ned i sin første ukesrapport i 2008. Men en markedsandel på 63,3 % er vel
neppe noe NRK-ledeslsen ligger søvnløs over, men altså en tanke dårligere enn før jul. P2 og P3 landet
midt på treet i sin første 2008-uke med andeler på henholdsvis 3,6 og 4,3 %. Storbyradioen landet på 2,6 %, som
var nøyaktig det samme som før nyttår.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt