- Kanal 24 får et tøft og bratt år, og kan ikke regne med
noe særlig annonseinntekter før i 2009. Det sier administrerende direktør Arne Inge Christophersen
i mediebyrået Initiative Universal til Kampanje. - Annonsørene vet absolutt ingenting om hvordan
Kanal 24 blir seende ut. Derfor velger de heller å putte annonsekronene inn i P4, som de kjenner.
P4 rapporterer om en bra inngang på det nye året, men ifølge Kanal 24-sjef Jan Erik Pedersen
er han fornøyd. Annonsesalget i januar lå på nivå med samme måned året før, sier han.
- Fra Kanal 24s ståsted burde timingen for dette ha vært helt annerledes. TV 2 burde ha fått
avtalen med SBS ifjor sommer, slik at SBS kanalprofil var klar ifjor høst. Men TV 2 er avhengig av det
fremførbare underskuddet, og kunne derfor ikke foreta seg noe før nå. At SBS Radio nå holder kortene
tett til brystet inntil eierskapet av Kanal 24 er overtatt har jeg også forståelse for, fordi Kanal
24 har tegnet og fortalt om luftslott før. Men for Kanal 24 er situasjonen selvsagt ille,
sier Christophersen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt