Radio hadde sin beste uke så langt i år i uke 7. Hele 80,8
% av befolkningen slo på radioen i løpet av uka. Ikke overraskende er det NRK P1 som får merke
tilstrømningen mest, med en oppgang på 1,3 prosentpoeng fra uka før. Det ga P1 årets beste uke og en oppslutning på
54,7 % i uke 7. Også P2 kan notere seg årsbeste med en oppslutning på 8,9 %.
For de kommersielle kanalene var det derimot omvendt i uke 7. Både P4 og Kanal 24 hadde relativ lav
oppslutning, mens Radio 1 og Storbyradioen fikk et resultat midt på treet.P3 gikk noe tilbake etter en knalluke
uka før.
Likevel satte P3 ny årsbeste målt i markedsandel, med hele 6.2 %, opp 0,8 prosentpoeng,
mens P1 gikk litt ned til 62,0 % markedsandel. P4 gikk ned igjen etter en god uke og hadde i uke 7 en
markedsandel på 20,2 %. Kanal 24 gikk opp fra 3,1 til 3,8 %, mens Storbyradioen er stabil på 2,4 %. P2 gikk
litt opp til 4,0. Alle tall hentet fra ukesrapporten laget av TNS Gallup.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt