De siste lyttertallene viser at P4 nå er større enn alle konkurrenter i målgruppen 20-50 år mellom kl 06 og 18. – Årets beste lyttertall for P4, sier programredaktør Jørn Johansen.
De nasjonale radiokanalenes lyttertall for uke 17 viser at P4s markedsandel økte til 23,4 fra 21,1 prosent. P4 har nå 1 229 000 lyttere per dag, en økning på 76 000 fra uken før.
- Tallene viser at i målgruppen vår, lyttere mellom 20 og 50 år, er P4 nå igjen størst av alle radiokanaler på hverdager mellom kl 06 og 18. Målt for hele døgnet har P4 økt og NRK P1 gått tilbake, slik at kanalene nå er jevnstore i gruppen 20-50 år, forteller programredaktør Jørn Johansen.
rogrammene Formiddag med Kjetil, Michael Direkte, Ett-to-tre, Midt i Trafikken, Sytten Tretti og Radio Rama er alle de mest populære programmene for norske radiolyttere mellom 20 og 50 år. Eksempelvis har programmet Ett-to-tre med Silje Stang og Kårstein Eidem Løvaas en markedsandel på 44,4 prosent. P4s Radiofrokost fikk økt markedsandel og økt lyttetid i uke 17.
- I tillegg viser tallene at lytterne bruker mer tid på P4. Nå er gjennomsnittlig lyttetid per dag på 75,2 minutter. Til sammenligning er lyttertiden for Radio Norge, som ble lansert i samme uke, stabil på 42 minutter, forteller Johansen. Han opplyser at kommersiell radio i uke 17 fikk en samlet markedsandel 49,6 prosent mot NRKs 50,4 prosent (20-50 år).
NRK P1 gikk tilbake fra 60 til 56,6 prosent markedsandel, mens Radio Norge økte sin markedsandel med ett prosentpoeng til 5,8 prosent i sin første uke. P4 hadde 1 229 000 lyttere daglig, mens Radio Norge hadde 546 000 lyttere.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt