Annonsemarkedet for radio øker nå mest av alle ifølge Norsk
Mediestatisikk for 1. kvartal. Veksten for radio er på hele 18,5 %. Det betyr at Radio tar 3,2 % av den
norske mediekaka, opp fra 2,7 % i fjoråret. For radioannonseringen vet vi at det er kommet
til nye annonsørgrupper som kan forklare en del av veksten, skriver Norsk Mediestatistikk i en
pressemelding. Tallene er laget før Radio Norge kom på lufta.
Annonsemarkedet viser et blandet bilde etter første kvartal 2008.
6 av 13 mediekategorier viser vekst, og 4 av 6 viser tosifret vekst. To av de
store kategoriene – avis og TV har noe tilbakegang.
Med en andel på 39% av mediekaken befester dagspressen sin posisjon som den
største mediekategorien i første kvartal. Internettannonseringen er nå på vel 10,5%
(9% i fjor) av den samlede kaken, og er dermed den fjerde største mediekategorien
etter avis, TV og DM.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt