Gullrekka er brutt for Radio Norge. I kanalens tredje uke går lyttertallene
ikke lenger kraftig oppover, men kanalen må registrere en liten nedtur. Tallene gir likevel ingen grunn til bekymring,
de er fortsatt langt bedre enn før navneskiftet. ifølge TNS Gallup hadde Radio Norge en markedsandel på 6,9 %
i uke 19, mot 7,4 % uka før. Kanal 24 lå for det meste under 4 % andel tidligere i år.
Men, jubelen er helt sikkert stor hos P4, som kan notere seg årets beste uke. En markedsandel på 24,3 %
er en oppgang på 0,8 % fra uka før, ifølge PPM-tall fra TNS Gallup. Det kan virke som om det er relanseringen av
konkurrenten som trekker P4 oppover, ettersom tallene var vesentlig lavere i ukene før Radio Norge kom på lufta.
Nok en gang er det NRK P1 som mister andeler og kan notere seg for årets verste uke. I uke 19 hadde P1 bare en markedsandel på 55,5 %, ned fra
57,3 % uka før. Også her har introduksjonen av Radio Norge gjort seg bemerket, før de kom på lufta hadde P1 generellt
over 60 % markedsandel. Det er dog fortsatt et stykke igjen til nr. 2. Det er mindre endringer for P2 og P3, mens
Storbyradioen og Radio 1 går opp til et mer normalt nivå på 1,9 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt