Aldri før har Radio Norge hatt så gode lyttertall. ifølge de siste tallene fra
TNS Gallup oppnådde Radio Norge en markedsandel på 8,6 % i uke 20. Det er en kraftig oppgang fra uka før, 6,9%. Det er
også bedre enn uka før det igjen, da den forrige rekorden ble målt for Radio Norge til 7,4 %.
I antall lyttere ble det også oppgang, fra 14,3 til 15,4 %, men uka før det var enda bedre med 16,2
% oppslutning. Samtidig øker antall lytteminutter til tidenes beste, 8 minutter daglig ( blant alle ), som er
generellt dobbelt så mye som Kanal 24 hadde. Det betyr at veksten i antall lyttere avtar, men de som hører på
hører i lengre tid, noe som samlet gir gode markedsandeler.
Denne uka er det P4 som taper mest, og de oppnår en markedsandel på bare 20,3 % i uke 20, som er en av årets
dårligste uker for P4. Vi skal samtidig huske at forrige uke var årets beste, så her er det ingen
tydelig trend.
Da er det mer tydelig at P1 har tapt andeler, selv om P1 gikk opp igjen denne uka, til en markedsandel på
57,1 %. Radio 1 og Storbyradioen hadde en liten nedtur etter at Radio Norge kom på lufta, men er nå oppe igjen
på gamle høyder, med en markedsandel på 2,3 %. P2 går litt opp til 4,4 %, mens P3 er stabil på 6,5 markedsandel, ifølge TNS Gallup.
- Vi er selvsagt kjempefornøyde med tallene, sier informasjonssjef i Radio Norge, Eirik Johansen.
Han tar likevel ikke helt av ettersom radioen bare har holdt på i fire uker. - Vi håper på å holde oss på
dette nivået, sier Johansen til radionytt.no.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt