Markedsandelene holder seg stabile for Radio Norge, på et vesentlig høyere
nivå enn Kanal 24 noengang klarte. I uke 23 hadde Radio Norge en markedsandel på 9,3 %, det er nøyaktig det
samme som uka før. Det viser tall fra TNS Gallup. Men, antallet lyttere øker fortsatt. 18,4 % eller 738 000
nordmenn hørte på Radio Norge daglig i uke 23, det er det høyeste tallet som er målt for kanalen. Kanal 24
hadde i sin siste uke 447 000 daglige lyttere.
NRK P1 har mistet lyttere siden Radio Norge kom på lufta. 1 960 000 nordmenn er likvel innom P1
hver dag. Markedsandelen er på 54,7 %, den nest laveste som er målt de siste ukene. P4 gikk derimot
litt opp i uke 23, til 21,7 %, som er det samme som kanalen hadde i den siste uka til Kanal 24.
Ukas vinner er P3, som går opp fra 6,4 til 7,2 % markedsandel, mens P2 er stabil på 4,2 %. Storbyradioen
går litt ned fra 2,2 til 1,8 %.
UKE 23 - Markedsandeler ( forrige uke i parentes )
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt