Markedsandelene holder seg stabile for Radio Norge, på et vesentlig høyere
nivå enn Kanal 24 noengang klarte. I uke 23 hadde Radio Norge en markedsandel på 9,3 %, det er nøyaktig det
samme som uka før. Det viser tall fra TNS Gallup. Men, antallet lyttere øker fortsatt. 18,4 % eller 738 000
nordmenn hørte på Radio Norge daglig i uke 23, det er det høyeste tallet som er målt for kanalen. Kanal 24
hadde i sin siste uke 447 000 daglige lyttere.
NRK P1 har mistet lyttere siden Radio Norge kom på lufta. 1 960 000 nordmenn er likvel innom P1
hver dag. Markedsandelen er på 54,7 %, den nest laveste som er målt de siste ukene. P4 gikk derimot
litt opp i uke 23, til 21,7 %, som er det samme som kanalen hadde i den siste uka til Kanal 24.
Ukas vinner er P3, som går opp fra 6,4 til 7,2 % markedsandel, mens P2 er stabil på 4,2 %. Storbyradioen
går litt ned fra 2,2 til 1,8 %.
UKE 23 - Markedsandeler ( forrige uke i parentes )
NRK P1 - 54,7 % (55,9)
P4 - 21,7 % (21,3)
Radio Norge - 9,3 % (9,3)
P3 - 7,2 % (6,4)
P2 - 4,2 % (4,2)
Storbyradioen - 1,8 (2,2)
Kilde: TNS Gallup
|
|