Radiodager 2008 gjennomføres for sjette gang på Hotel Bristol i Oslo 25. og 26.
september. Bak arrangementet står bransjeforeningen Radio¬dager (som består av NRK, P4, SBS Radio Norge og Norsk lokalradioforbund) og ANFO Annonsør¬forening¬en.
Nytt av året er det at ANFO har gått inn som en delarrangør, hvor en linje er forsøkt tilpasset de mer kommersielt interesserte deltagerne.
Prosjekt¬direktør Jan Morten Drange i ANFO: Vi hadde selv planer om å lage et eget seminar om radio. Ny konsesjonsrunde, stadig flere digitale stasjoner, Kanal 24´s overgang til Radio Norge med påfølgende suksess og ikke minst over¬gang til PPM systemet for måling av radiolytting tilsier at kanalen fortjener opp¬merksomhet også fra vår side. To sjeler og en tanke ble raskt til et felles arrange¬ment. Hvilket vi tror er bra for både programmet og publikum.
Og hvis noen mener vi her forfordeler en medieplattform, tar de helt feil. Media er en betydelig investering for ANFOs medlemmer. Om vi mener at en eller flere medieplatt¬former fortjener ekstra oppmerksomhet i en periode, så setter vi gjerne fokus på nettopp den medieplattformen.
Rolf Brandrud, daglig leder for Radiodager: Med fagkonferanse, prisutdelingsshow og fest har Radiodager siden 2003 etablert seg som det faste årlige samlingspunkt¬et for hele den norske radiobransjen. Tradisjonelt har vi hatt svært god appell over¬for radiomedarbeid¬erne i NRK og de kommersielle kanalene. Med ANFO på laget ønsker vi også å nå annon¬sører, reklamebyråer og mediebyråer. Samarbeid var naturlig.
Programmet favner vidt og skal og bør dekke de fleste temaer innen radio. Arrangementet skal således appellere til både programskapere og den mer kommersielle delen av forsamlingen.
Av programmet nevnes:
- Hvilke følger får lokalradiokonsesjonene for utviklingen av det kommersielle radio¬markedet? Paneldebatt med bl.a. Medietilsynet, Svein Larsen, 21st Venture, Bente Klemetsdal, SBS Radio Norge, Kalle Lisberg, P4 og Per Axel Koch, Adresseavisen
- Radio for the Facebook generation, med James Cridland, Head of Future Media and Technology, BBC og Nick Piggott, Head of Creative Technologies, GCapMedia, London
- Paal Tarjei Aasheim, McCann: Slik lager du radioreklame som duger!
- Nå kjenner vi radiolyttingen fra minutt til minutt. Hvilke bruksmuligheter gir PPM-målingene for programskapere og annonsører? Ved Martin Mølmen, P4
- Framtidens radiodistribusjon – sett fra Storbritannia, Tyskland og Kina
Programkomiteen har foruten Brandrud og Drange bestått av Sverre Vedal og Jan Karlsen fra SBS Radio og Morten Scott Janssen og Nils Sejersted fra P4.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt