For første gang i historien har Radio Norge nå en markedsandel på over
10 %. I uke 27 oppnådde den nye kanalen 10,7 % markedsandel, viser tall fra TNS Gallup. Det er en kraftig oppgang
fra uka før, som også var (såvidt) ny rekord med 9,4 % andel.
Det er NRK P1 som taper mest, ned fra 55,8 til 53,8 % markedsandel i uke 27. Det er den dårligste ( med bare såvidt )
markedsandelen NRK P1 har hatt siden Radio Norge kom på lufta. P4 går faktisk oppover med 0,8 prosentpoeng til 21,3 %
andel.
Radio 1 gjør det nok en gang skarpt. Storbyradioen har en markedsandel på 3,1 %. Det er riktignok ned fra uka før, men da var
det også rekord med 3,3 %. Alt i alt betyr dette at de kommersielle kanalene klart spiser andeler fra NRK.
Men, P3 hadde også en bra uke med 7,1 % markedsandel, opp 0,6 prosentpoeng, mens P2 fikk en liten nedtur til 3,1 % andel, ned 0,3.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt