Etter to uker med jubel og over 10 % markedsandel, kom baksmellen for Radio
Norge i uke 29. Kanalen gikk kraftig ned til en markedsandel på bare 7,4 %, den dårligste uka siden uke 19. Det
viser ukesrapporten fra TNS Gallup. Nedgangen er på 2,8 prosentpoeng, men Radio Norge har fortsatt langt
bedre tall enn forgjengeren Kanal 24.
Ukas vinner er NRK P1 som gjør et sommerhopp og får sin beste uke siden Radio Norge kom på lufta. En
markedsandel på 59 % er brukandes på alle mulige måter og en oppgang på 2,6 prosentpoeng fra uka før. Men,
fortsatt litt unna gamle rekorder. P4 gjorde det også bra i uke 29, men en oppgang på 0,4 prosentpoeng til 22,2 %
i markedsandel.
Ellers går både P2 og P3 oppover til henholdsvis 4,3 og 4,6 % markedsandel, mens Storbyradioen går ned
igjen etter tre knalluker. I uke 29 hadde Radio 1 og co en markedsandel på 2,1 %. Lyttingen er nå
generelt lavere enn før sommeren. Det er tydelig på tallene at det er fellesferie.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt