For andre uke på rad imponerer P4 med gode markedsandeler på
ukesrapporten fra TNS Gallup. I uke 31 oppnådde P4 en andel på 25,2 %. Det er riktignok en nedgang på
2,3 prosentpoeng fra uka før, men ukene før det lå P4 på 20-21 %, så andelen er fortsatt høy.
Nedgangen fortsetter for NRK P1, som opplever årsverste. I uke 31 hadde P1 en markedsandel på 52,6 %, ned 1,8 prosentpoeng sammenlignet
med uka før. Det er ikke mange måneder siden NRK P1 lå mellom 60 og 70 % markedsandel. Radio Norge har en
liten opptur igjen, etter en relativt dårlig uke i uke 30. I uke 31 fikk Norges nyeste radiokanal en
markedsandel på 8,5 %.
Både P2 og P3 gikk kraftig oppover i uke 31. P2 fikk en markedsandel på 4,0 %, opp 1,1 prosentpoeng,
mens P3 gikk opp 0,9 prosentpoeng til 6,5 %. Storbyradioen gikk såvidt nedover til 2,4 %. Det kan også
nevnes at lyttingen generellt er på vei oppover igjen etter ferien, og vi vil i løpet av et par uker finne
ut av om lytterne har forandret vaner i løpet av sommeren.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt