Radio Norge er for første gang over 11 % i markedsandel. I uke 37
oppnådde Norges nyeste riksradio en andel på 11,1 %, opp fra 10,1 uka før. Oppslutningen er også økende
for Radio Norge (nå 17,2 % daglig) og antall lytterminutter øker fra 10 til 11. Det viser tall fra ukesrapporten
laget av TNS Gallup
P4 hadde derimot sin dårligste uke siden Radio Norge kom på lufta. P4 hadde en markedsandel på
bare 20,1 % i uke 37, og de går ned både i daglig oppslutning og i antall lytterminutter. NRK P1,
som tidligere har tapt lyttere til Radio Norge, gikk derimot opp i uke 37, og fikk en
markedsandel på 56,4 %. Etter flere uker under 2-tallet klatret også Storbyradioen og oppnådde en
markedsandel på 2,2 %.
MARKEDSANDELER UKE 37 (uke 36 OG 35 i parentes)
NRK P1 56,4 (54,2 - 56,2)
NRK P2 3,4 (3,6 - 3,4)
NRK P3 5,1 (5,2 - 5,1)
P4 20,1 (23,6 - 23,0)
Radio Norge 11,1 (10,1 - 10,1)
Storbyradioen 2,2 (1,8 - 1,8)
Kilde: TNS Gallup
|
|