Høst-mørket gir ingen grunn til depresjoner i Norges nyeste
riksradio. I uke 39 hadde Radio Norge en markedsandel på hele 12,6 %, ifølge
tall fra TNS Gallup.
Det er
kanalens beste uke noensinne og hele 2,6 prosentpoeng bedre enn uka før. Og, 1,5 prosentpoeng bedre enn
den forrige rekorden som ble satt for bare to uker siden.
Også den daglige oppslutningen er på rekordnivå, 18,1 % av befolkningen var innom Radio Norge
daglig i uke 39 og antall lytterminutter gikk opp fra 10 til 12.
P4 går nedover, og fikk i uke 39 en markedsandel på 21,2 %. Det er relativt lave tall, men på langt nære
noen katastrofe for P4. Da ser det verre ut for NRK P1 (relativt sett, selvfølgelig) En markedsandel på
53,0 % er årets dårligste uke for NRK P1, som så mange uker med over 60 % før Radio Norge kom på banen. P1
kan likevel tape langt flere lyttere før de mister plassen øverst på pallen.
SBS Radio kan også glede seg over at Storbyradioen går oppover fra 1,7 til 2,3 % markedsandel, mens
NRK får nok en liten nedtur, da P3 går ned fra 6,2 til 5,2 %. En liten trøst er det nok at P2 går opp
fra 4,0 til 4,3 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt