FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no


Vinnere og tapere
Mer stabile lyttertall, men på andre nivåer.

Mer om Lyttertall

RADIONYTT.NO - 11.11.08 - Kyrre Dahl
Etter at Kanal 24 skiftet navn og format til Radio Norge har vi hatt en lang periode med mye opp og ned for alle kanaler. Nå ser det derimot ut som lyttertallene er i ferd med stabilisere seg. De siste ukene har det rett og slett ikke vært de helt store endringene på lyttertallene fra TNS Gallup, noe som kan tyde på at nyhetens interesse for Radio Norge har begynt å dabbe av hos lytterne, og de har funnet sin favorittkanal.

Nå i november 2008 er det følgende tall som gjelder og som du kan huske på: Radio Norge har ca. 10 % markedsandel, P4 ca 20 % markedsandel og NRK P1 ca. 55 % markedsandel, mens P2 og P3 har 4 og 5 % markedsandel og Storbyradioen har stabilisert seg på rundt 2,5 %.

Hvis vi sammenligner med de første ukene av 2008, før Radio Norge ble lansert, ser bildet ganske annerledes ut: Kanal 24 ( Radio Norge ): ca. 4 % markedsandel, P4: ca. 19 % markedsandel og NRK P1 hadde nærmere 65 % markedsandel! P2 var også den gangen rundt 4 % mens P3 lå nærmere 6-7 % og Storbyradioen hadde ca 2,3 % markedsandel.

Dermed kan vi utrope Radio Norge til den store vinneren av årets radiokrig, mens NRK P1 er den store taperen. Mer overraskende er det kanskje at P4 har vunnet litt, mens P3 har tapt litt. Forskjellen for Storbyradioen er liten, men det ser ihvertfall ikke ut som SBS Radio har kannibalisert seg selv, snarere tvert imot. P2 har hverken vunnet eller tapt ser det ut til!

Kilde: TNS Gallup


  REKLAMEPRODUSENTER:
Reklameprodusenter for radio
Sjekk vår oppdaterte oversikt over stemmer og produsenter av radioreklame
Les mer...
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  DIGITALRADIO: TIL KATEGORIEN
DIGITALRADIO
Her finner du siste nytt om DAB og annen digitalradio
Les mer...
  RIKSRADIO - NRK:
NRK - P1, P2, P3 og andre kanaler
Her finner du siste nytt om radiokanalene til Norsk rikskringkasting
Les mer...
  KOMMENTAR:
KOMMENTARER PÅ AKTUELLE SAKER
Her finner du blant annet kommentarer fra Sindre Møllerhaug
Les mer...
  LYTTERTALL:
Hvilken radiostasjon har flest lyttere?
De siste sakene om lyttertall for lokal og riksradio finner du her, og et utvalg fra utlandet.
Les mer...





Personvern: Radionytt.no samler ikke inn informasjon om brukere, med unntak av ved selvvalgt påmelding av nyhetsbrev.

Annonse


 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO