1. januar er Metro 102 på lufta. Det lover Svein Larsen
i Radio Metro, som har sikret seg en av de to 24/7-frekvensene i Stor-Oslo, i konkurranse med
blant annet Radio 1. Sistnevnte forsvinner fra FM 102, men det er mye som tyder på at
Radio 1 i Oslo fortsetter på en annen frekvens, uten at noen vil bekrefte de ryktene.
Metro 102 vil også sende på 103,2 på Romerike.
Metro-sjef Svein Larsen i en sine mange telefonsamtaler.
Den nye radiokanalen har allerede startet jakten på de rette medarbeiderne. Larsen er spesiellt
opptatt av å finne de rette folkene til morgensendingen, som blir svært viktig. - Vi har kandidater klare, men
vi kan ikke avsløre hvem det er ennå, sier Larsen. Han er nå midt inne i prosessen med å ansette folk
i redaksjonen, både for programmer og nyheter, men 7 selgere er allerede ansatt og de var i full sving
mens radionytt.no var på besøk:
Metro 102 skal lage radio for voksne, det vil si de over 30 år. Alle kjenner nå til at
radioen skal levere en god del halvtimer med lokalt innhold, og det har Larsen og co selvsagt
planer om å levere. Likevel lover de også en musikkintensiv radio. Den siste finpussen er i gang på
musikkformatet, og Metro har leid inn Steve Casey for å hjelpe til med å få formatet på plass. Casey
har tidligere jobbet sammen med Larsen i Sør-Afrika
Studioet er ikke på plass ennå, men på bildet over ser du noe av det utstyret som må være på
plass i løpet av de neste 52 dagene. Nedenfor ser du det foreløpig tomme studiorommet:
Larsen og co har naturlig nok tro at Radio Metro skal lykkes, men de vil ikke tallfeste målene.
- Men i løpet av 12 - 18 måneder må vi være en aktør man tar hensyn til, sier Larsen. Han har også tro på
at det er et uutnyttet annonsemarked for radio i hovedstadsregionen, og peker på at de
fleste aktørene i dag satser på riksmarkedet.
Metro-gjengen har tydeligvis ikke noe imot litt avisoppslag
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt