Førstemann ble lurt i morgentimene i dag – men han blir ikke alene. Nå er prisbelønte Marius Kopperud på plass i P4 med telefonspøken Fem på.
Will-i-røret var i sin tid P4s største lyttermagnet. Etter at lytterne den siste uken er blitt
invitert av P4 til å foreslå nye kandidater til å gå fem på, har Norges største kommersielle
radiostasjon allerede før første sending fått en stor bunke med forslag på kvinner og menn som
kan tenkes å gå fem på når P4 ringer dem.
- Vi skal være de første til å innrømme at telefonspøker er enkel og barnslig moro, men du
verden så gøy det er når noen går skikkelig fem på, sier programredaktør Jørn Johansen.
Marius Kopperud har lang erfaring med konseptet, og vant blant annet humorkategorien i Prix Radio
for 2006.
Fem På er altså navnet på det nye, faste humorinnslaget i P4s Radiofrokost. Innslaget vil
bli sendt fem på halv åtte, samt et gjenhør midt på dagen, også da fem på halv (kl 12.25) i
programmet Ett-to-tre.
- Vi er alltid på jakt etter lettlurte mennesker, og tar gjerne imot tips om folk du mener vi bør ringe.
Direkte ondsinnete vil vi aldri være, bare småslemme. Og det er viktig for oss at ofret selv
klarer å le av spøken når den blir avslørt, sier han som ringer opp ”ofrene”, Marius Kopperud.
I mandagens sending var det Eirik Skaftnes fra Nittedal som ble lurt. Han trodde lenge at
Marius Kopperud var en helsearbeider som ville utsette en undersøkelse enda en gang fordi
nittedølen ikke virket syk nok og kanskje tilogmed var hypokonder(!). Enda så utrolig historien var,
gikk Skaftnes fem på – men da spøken ble avslørt tok han det hele med et stort smil og en rungende latter.
Hør innslaget HER...
Kjenner du noen som både fortjener og tåler en spøk? En hissigpropp som lett tenner på alle pluggene? Eller bare en som er ekstremt lettlurt? Send forslag til fem@p4.no
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt