På sin første "offisielle" uke er Lokalradiosamkjøringen større enn
Storbyradioen i markedsandel på TNS Gallups oversikt over lyttertall. LRS får en markedsandel på 2,4 %, mens
Storradioen får en andel på 1,9 %.
Lokalradiosamkjøringen består
av lokalradioer som samarbeider om reklamesalg gjennom Mediasite. Det er i første rekke lokalradioene som
er eid av Edda Media og A-pressen/Jærradiogruppen som er med i denne samkjøringen, mens Storbyradioen er lokalradioene
til SBS Radio, der Radio 1 er de definitvt største.
Siden det nå er en ny aktør inne i bildet er ikke lyttertallene direkte samenlignbare med forrige uke, likevel
går det oppover for både P4 og Radio Norge. Begge går opp 0,4 prosentpoeng til henholdsvis 21,7 % og
10,1 % markedsandel, som er i nærheten av slik situasjonen var før jul.
Dermed er det NRK P1 som taper andeler, ned 2,2 prosentpoeng fra uka før til en markedsandel på
53,4 %. Det er endel tilbake for P1 i forhold til julehøytiden, men litt bedre enn mange uker i fjor høst.
P2 gikk litt fram til 5,0 %, og P3 gikk såvidt fram til 4,5 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt