Alle de kommersielle radiokanalene økte sine andeler i
uke 4, ifølge tall fra TNS Gallup. Radio Norge økte mest, og oppnådde en markedsandel på
10,8 %, opp 0,7 prosentpoeng. Samtidig økte også P4 fra 21,7 til 22,1 % markedsandel.
Mediasite og Lokalradiosamkjøringen holder sin posisjon i sin andre uke på målingene.
En bitteliten oppgang gir en markedsandel på 2,5 %, men Storbyradioen og Radio 1 hadde en god
økning til 2,3 % markedsandel.
Dette betyr selvsagt at NRK fortsatt er størst på radio i Norge, men NRK totalt har nå en
markedsandel på "bare" 60,9 %. I uke 2008 hadde NRK en samlet markedsandel på 74,2 %. Det er NRK P1
som har hatt den største tilbakegangen, og landet i uke 4, 2009 på 52,8 % markedsandel, mot 65,7 %
i samme periode i fjor. Nedgang er det også for P3, men i mindre målestokk. P2 har faktisk økt
sammenlignet med uke 4, 2008.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt