Etter SBS Radios lansering av Radio Norge har radioaktøren sikret seg nær 40 % av den kommersielle radiolyttingen, samtidig er kommersiell radio større enn noen gang.
- Radio Norge har siden oppstarten opplevd sterk vekst og skapt et nytt kommersielt radiolandskap. Vi er en av to store aktører i markedet og må tilpasse oss markedet og våre konkurrenter, sier kommersiell direktør i SBS Radio, Jan Karlsen.
Fra mandag 23.februar blir det mer kostnadseffektivt å kjøpe radioreklame på Radio Norge. Prisen reduseres med i overkant av 7 % til en CPT, kost per tusen lytter, på 99 kroner.
- De fleste annonsører velger gjerne en flerkanalløsning og vi vil bidra til at radiokjøp fortsatt er enkelt og sammenlignbart, til glede for radioannonsører som nå får flere lyttere til en bedre pris, sier Jan Karlsen.
Radio Norge har mer enn 1,6 millioner lyttere per uke og en markedsandel på over 10 % av all radiolytting.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt