Etter at årets to første måneder er unnagjort, har NRJ opplevd en opptur i pressedekningen. NRJ Music Awards både i Norge og Cannes, den musikalske boikotten av Rihannas ekskjæreste Chris Brown og konsesjonsrotet, har til sammen gitt NRJ en stor oppgang i mediedekningen så langt i 2009. I tillegg kommer medieomtalen som NRJ får med norske Madcons internasjonale suksess, NRJ Norge har støttet gruppen over mange år, og det siste året har også NRJ internasjonalt gitt sin støtte.
- Det er lite man får gjort med konsesjonsrotet, og som en av de som har måtte lide aller mest så har vi jo fått mye medieomtale. Men vi har også fått god dekning i forhold til det som er kjernen i virksomheten vår; musikk og ungdomskultur, sier markedssjef Adam Bjørhovde Manaf.
- Når vi nå lanserer en ny kampanje for å synes enda mer ønsker vi å kommunisere direkte med målgruppen vår og setter derfor i gang en profilkampanje på TV, internett og print med en kostnadsramme på ca 2 millioner kroner. Vi ønsker å kommunisere med unge mennesker og har derfor produsert en ungdommelig reklamefilm i høyt tempo, akkompagnert av den mest populære låten blant NRJs lytterne akkurat nå: ”Let It Rock” med Kevin Rudolf og Lil Wayne, sier Manaf.
Filmen er produsert for å vise artistene og musikken som lytterne forbinder oss med, og at vi spiller den nyeste musikken først. Filmen vil i første fase gå på MTV. Se den her: NRJ - Ny musikk først!
Vi følger så opp med en printkampanje i de største magasinene med sammenfallende målgruppe og redaksjonelle kommunikasjonsknagger som musikk, mote og film (Det Nye, Costume, FHM, Mann, Topp m.fl.). På web favner kampanjen over alt fra VG til Facebook til 730.no m.fl. med både annonsering og virale aktiviteter.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt