I tur og orden har riksradiokanalene P4 og SBS Radio satt ned sine priser. Nå velger Mediasite og LRS (Lokalradiosamkjøringen) å sette ned prisen med 6 % hvilket tilsier en CPT på kr 97,-
I januar valgte LRS å investere i lyttertallsmålingene målt i PPM som gir LRS samme valuta som de øvrige rikskanalene. Dette har gitt gode resultater for omsetningen og lyttertallene har også vært gode med rundt 600 000 lyttere pr uke og en markedsandel på mellom 7 og 8 %. Ved sin inntreden, har LRS bidratt til at kommersiell radio i Norge har styrket seg 53 % i markedsandel.
P4, SBS Radio og LRS er samlet sett større enn NRK radio.
- Vi velger å sette ned prisen med 6 % for å fortsette vår strategi om å løfte oppmerksomheten omkring lokalradio i riksmarkedet, forteller adm dir Trude B-J Margel (bilde). – Vi er i ferd med å ta en
interessant posisjon og må derfor ikke la de store rikskanalenes prispolitikk påvirke vår aktualitet.
- Egenskapene til lokalradio viderefører den høye forankringen i lokalsamfunnet som også kjennetegnes ved lokalavisen og deres nettaviser. Via Mediasite skal den optimale flermediale løsningen treffe annonsørens behov gjennom hele døgnet. Tett på distribusjonsleddet gjennom lokale medier med høy relevans for sine brukere.
- Vi tror på en CPT på kr 97,- bekrefter Salgssjef Radio i Mediasite, Gunnar Gundersen. - Med dette har vi den laveste CPT`en av samtlige kommersielle radiostasjoner. Vi har fått mange nye kunder på radio og vi blir tatt med i fordelingen på kampanjer som også går på P4 og SBS Radio.
- Det virker som om markedet så langt har respondert veldig positivt til en ny aktør i riksmarkedet og da er prisen svært viktig i fortsettelsen, avslutter Margel.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt