P4 har fått konsesjon for lokalradio i alle de store byene, men
betingelsen er at de sender en anseelig mengde lokalt innhold. Hele 628 minutter med lokalt innhold
skal P4 fylle eteren med på sine lokale radiostasjoner. Det betyr 10 og en halv time hver dag med
snakk som skal inneholde en lokal vinkling. Og vi snakker om effektive minutter, reklame ikke inkludert.
Så, hvordan skal P4 fylle sine lokale kanaler med så mye lokalt innhold? I dagens VG avslører
P4 noe av strategien: - Vi kjører reklamefritt mellom 21.00 og 06.00 om morgenen og må ta natten til
hjelp for å oppfylle kvoten, sier P4-sjef Kalle Lisberg til VG.
Dette er en modell som er i henhold til konsesjonsvilkårene, mener Medietilsynet: -
Her skilles det ikke mellom dag og natt, sier områdeleder Gudbrand Guthus i Medietilsynet til VG.
Det betyr i praksis at det blir mye god talkradio på nattestid i de største byene i nærmeste fremtid.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt