Reklameomsetningen i norske radioer faller nå markant. I februar var
det en nedgang på 14,6 % sammnlignet med samme periode i fjor, ifølge tall fra MIO, Mediebyårenes Interesseorganisasjon.
Det betyr at radio omsatte for drøyt 48 millioner kroner i februar i år, mot 56 millioner kroner i fjor.
Likevel er det ikke helsvart for radio når man sammenligner med andre medier, fordi
nedgangen for radiobransjen er lik nedgangen i reklameomsetningen for alle medier sett under ett, faktisk litt mindre.
Den totale omsetningen av reklame sank med 15,7 % i februar i år sammenlignet med fjoråret.
Fagpresse taper mest, ned 32,7 %, etterfulgt av ukepresse, direktereklame og kino, som alle faller med
mer enn 25 %. Internett er også på vikende front, med en nedgang i omsetningen på 19 %. TV er en av
månedens vinnere, med en nedgang på bare 5,3 %, mens andre medier har en oppgang på 59 % og er dermed større
enn kinoreklame.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt