Etter at SBS Radio mistet nesten alt de hadde av konsesjoner for lokalradio går
nå spekulasjonene høyt om hva SBS kommer til å gjøre. Anke er selvsagt, men ifølge Propaganda vurderer de
også andre løsninger og en av dem er å gjøre om Radio Norge til Radio 1.
Radio Norge har i dag flere lyttere enn Radio 1, men merkevaren Radio 1 skal være bedre, med 25 år i
markedet mot Radio Norges noen få måneder i forhold. SBS radiosjef Bente Klemetsdal vil ikke fortelle hva de
kommer til å gjøre: - Men du kan være trygg på at vi har tenkt på alle mulige løsninger rundt dette,
sier Klemetsdal til NA24 Propaganda.
Reklamebransjen er skeptiske til idèen, fordi Radio Norge har en helt annen konsesjon og et helt annet
innhold enn dagens Radio 1. - Det er langt fra sikkert at en miks av Radio 1s merkevare og Radio Norges
rammebetingelser vil bli et like godt produkt som Radio 1 er i dag, siercRadiofaglig ansvarlig Merethe
Nyvold Johannessen i mediebyrået MediaCom. - Dersom det hadde blitt en lyttermessig suksess, ville absolutt blitt
et godt annonseprodukt, sier hun til Propaganda.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt