I dag 21. april er Norges nye radiokanal ett år. Da Radio Norge lanserte hadde kanalen ca 4 % markedsandel for hele radiomarkedet i 12 år +. Allerede nå, et år senere har kanalenblitt en suksess og har en markedsandel på rundt 10 %. Radio Norge har daglig mellom 650 – 700 000 lyttere. Radio Norge er i dag Norges tredje største radiokanal.
Det at vi har nådd de resultatene vi har på denne korte tiden tolker vi som et bevis på at Radio Norge produktet treffer markedet godt, men kanalen er fortsatt ung og videreutvikles løpende. Radio Norge leverer en unik musikkmiks gjennom pop og rock fra de siste 4 tiår, - kombinert med engasjerende underholdning, personligheter, troverdige nyheter og relevant informasjon.
Utfordreren Radio Norge skapte et viktig veiskille i det norske radiomarkedet med å flytte ca 10 % fra NRK til det kommersielle markedet. Vi har spesielt tatt konkrete grep for blant annet å styrke tilbudet til barn og unge, de utvidede nyhetssendingene, det samiske innholdet og den norske musikken i året som har gått.
Hvis vi skal ønske oss en bursdagsgave, er det at du som lytter til oss sier hva du mener om Radio Norge. Hvordan liker du musikken, NorgesNyhetene, trafikkoppdateringene og programlederne. Hva er bra, og hva kan bli bedre.
Før lansering av Radio Norge spurte vi det norske folk gjennom ”Norge bestemmer” kampanje om hvordan deres nye radiostasjon burde være. Vi fikk inn over 7000 svar og responsen var enorm. Nå på ettårs dagen inviterer vi lyttere igjen til å gi oss feedback på hva Radio Norge kan gjøre bedre. Lytterne kan gå inn på www.radionorge.com og fylle ut skjema, eller ringe 08282 og si sin mening.
Vi ønsker herved å takke alle som hører på oss og for den tilliten de har gitt oss. Vi lover herved at vi skal gjøre alt vi kan for å hele tiden ha et optimalt radiotilbud som er underholdende og spennende for de norske radiolytterne!
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt