NRK P1 mistet 1,2 prosentpoeng i markedsandel i uke 18 og
opplever vårens dårligste uke med en andel på 60,8 %. De fleste ukene i år har P1 ligget over 62 % i andel.
Radio Norge ser ut til å vinne mest denne uken, og landet over 10-tallet igjen. Radio Norge går
opp 1,1 prosentpoeng til 10.1 % markedsandel, ifølge tall fra TNS Gallup
P4 går litt oppover til 22,9 % markedsandel, mens Storbyradioen holder seg stabil på 2,7 % og
LRS går litt ned til 2,5 %. NRK P2 og P3 holder seg rimelig stabile med en markedsandel på
henholdsvis 4,6 og 4,4 %.
På den annen side gikk lyttingen generellt ned i uke 18. P1 tapte 2 prosentpoeng og gikk ned
til 41 % daglig oppslutning. P4 mistte 1,7 prosentpoeng og opplevdde 28,1 % daglig oppslutning. Radio Norge
mistet 0,8 prosentpoeng og fikk en oppslutning på 15,5 %
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt