NRK P1 hadde i uke 20 en markedsandel på 49,9 %. Det viser ferske PPM-tall fra TNS Gallup.
Bra tall i seg selv selvfølgelig men det er første gang P1 har under 50 % av all lyttingen i Norge,
siden PPM-tallene ble introdusert i Norge. Det viser en
gjennomgang radionytt.no har foretatt. Det er også en nedgang på 2,2 prosentpoeng fra uka før. Det er likevel ikke mer
enn 5 uker siden NRK P1 hadde en markedsandel på 56 %, så det er for tidlig å si om dette er en trend.
Den store vinneren er P4, som har årets beste markedsandel på 24,6 %, etter en oppgang på 1,0 prosentpoeng. Og mens
P1 har hatt nedgang de siste ukene har P4 gått oppover. For 5 uker var kanalen under 20 %. Radio Norge har
heller ingen grunn til å gråte. I uke 20 oppnådde Radio Norge en markedsandel på 9,9 %. Det er en oppgang på 1,3 prosentpoeng.
For de mindre kanalene er det bare mindre endringer. Lokalradiosamkjøringen var oppe og snuste på 3-tallet uka før, men
i uke 20 går LRS ned 0,6 prosentpoeng til 2,3 % markedsandel, Storbyradioen går såvidt opp til 2,2 %. P2 går såvidt ned til 4,4 %,
mens P3 har en bra uke med en oppgang på 0,7 prosentpoeng til 5,8 % markedsandel.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt