Radiodager har akkurat lagt fram et endelig program for
årets radiofest, som går av stabelen 24 og 25. september i Oslo. Fra før er det kjent at blant
annet Tracy Johnson kommer. Slik presenterer Radiodager selv sitt program:
"Hvor ligger framtida for radiomediet? Hvilke teknologiske utfordringer og muligheter stårradiobransjen overfor? Vil du ha noen nye innfallsvinkler til intervju, programledelse og historiefortelling? Og vil du lære hvordan du kan utvikle ditt eller andres kreative talent for radio? Da har du mye å glede deg til under årets radiodager!
På Radiodager i år handler det om både framtida for radio, og fornyelse av velprøvde metoder for å drive med god journalistikk.
Andy Carvin, strategen for sosiale medier i amerikanske NPR, kommer for å snakke om Twitter-journalistikk, britene James Cridland og Nick Piggott viser deg hva som er radioens framtid på forskjellige multimedieplattformer, og du får gode og friske gjennomganger av gamle slagere som programledelse, intervjuteknikk og historiefortelling med henholdsvis hysterisk morsomme Geoff Lloyd, veteranen Brynjulf Handgaard og den fantastiske skuespilleren og formidleren Henrik Mestad.
Vi har hentet inn noen av de beste radionavnene hjemmefra og ute, og det blir både et møte med lytterne til Kari Slaatsveen, tanker om humor fra Harald Eia og spennende måter å tenke nyhetsjournalistikk på fra britiske Justin Kings.
Tracy Johnson , en av USAs beste programutviklere, kommer for å lære bort hvordan man kan dyrke fram kreative talenter, og han vil i tillegg holde en eksklusiv Master Class for kun noen få, der han lærer bort noen kraftige trylleformularer i hvordan skape de virkelig store radioøyeblikkene. Dette er noe man bare må få med seg!,
Fra Finland presenterer vi en gladsak om reklameinntekter som stiger til værs for radio, mens annen reklame sliter med nedgang. Hva er bakgrunnen for suksessen? Kanskje kan Norge lære noe av finnene i denne saken?
Eller er det den amerikanske reklameguruen Nick Michaels som skal presentere oppskriften på hvordan du kan fange lyttere med radioreklamen din? Han kommer for å fortelle deg om hvordan du kan lage reklame som spiller på lag med radiolytteren, i stedet for å irritere vettet av dem. "
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt