NRK P1 starter høsten friskt, med en markedsandel på
56,7 % i uke 33. Det viser PPM-tall fra TNS Gallup. Det er vesentlig bedre enn ukene før
sommeren startet, da P1 flere ganger lå under 50 %, f.eks uke 26, da P1 hadde bare 47,6.
Nå kan flaggskipet Reiseradioen ha
hjulpet endel i sommer, men uke 33 er likevel enda høyere enn sommerens beste uke for P1.
Dermed er det duket for nedtur for de to store kommersielle. I uke 33 hadde P4 en
markedsandel på 21,7 %, mot 24,5 i uke 26. Radio Norge kommer relativt dårligst
ut på starten av høsten og hadde bare en andel på
8,3 % i uke 33, mot 12,5 i uke 26.
NRK P3 starter høsten relativt dårlig med 4,6 %, mens P2
hadde 3,9 % markedsandel, som er omtrent det samme som før ferien.
Storbyradioen har i sommer vært nede i 0,8 %, men i uke 33 er Radio 1 og co
tilbake på mer normale 1,9 % andel. LRS er likevel litt større med 2,4 % andel.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt