Hva gjør supergruppa a1, Are Kalvø og Triana Iglesias med røde neser?
I går, mandag 2. november startet en måned
som med de lett gjenkjennelige nesene og humor setter fokus på barns rettigheter. Rødnesekampanjen kulminerer i
et storslått tv-show søndag 29. november direkte på TV3.
Modern Times Group (MTG) tar i samarbeid med Redd Barna Rødnesedagen til Norge. Red Nose Day er allerede
en populær kampanje i flere europeiske land, og i opprinnelseslandet Storbritannia stiller noen av verdens
største stjerner årlig opp for å støtte det gode arbeidet.
I november kommer den røde nesa til å dukke opp på steder du ikke venter det. Kjente komikere, artister, TV3-
profiler og idrettsstjerner kommer til å ikle seg nesa for det viktige arbeidet til Redd Barna. Resten av folket oppfordres
også til å oppsøke Meny-, Princess- eller Apotek1-butikker for å kjøpe nesa og med det støtte organisasjonen. Dette er
dessuten en flott mulighet for bedrifter og privatpersoner til å initiere egne påfunn og småkampanjer til inntekt
for samme formål. Bli inspirert på www.rodnesedagen.no!
MTG Norge kommer til å farge sine kanaler røde hele måneden. Både P4, TV3 og Viasat bidrar til kampanjen som
kulminerer med et direktesendt tv-show ledet av Kathrine Sørland og Åge Sten Nilsen på TV3 søndag 29. november.
Der får vi også se en rekke andre stjerner bidra til den uortodokse kampanjen.
Et godt eksempel på noen som gjør noe som fenger for penger, er popgruppa a1. De donerer nemlig comebacksingelen
Take You Home til Rødnesedagen og Redd Barnas arbeid. a1 har til det fulle vist at deres musikk fenger,
de har toppet hitlistene i flere land og nå har de altså valgt å donere overskuddet fra sin nye singel til Redd
Christian Ingebrigtsen er ett av tre medlemmer og eneste nordmann i a1:
- Vi er henrykte over å få være en del av tidenes første Rødnesedag i Norge, og samtidig få muligheten
til å bidra til et forrykende show som skaffer inntekter til et veldig godt formål.
Red Nose Day er en årlig tv-begivenhet i en rekke land. Konseptet kommer opprinnelig fra Storbritannia og
stiftelsen Comic Relief. Kampanjen, som startet i 1985, har gjennom årene samlet inn enorme pengebeløp til
gode formål, med humor som virkemiddel. I Storbritannia sendes showet årlig på BBCs hovedkanal, og de røde
nesene preger hele nasjonen i ukene i forkant.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt