NRK P1 fortsetter sin sterke trend på PPM-tallene fra TNS Gallup. I uke 49 hadde P1
en markedsandel på 56,3 %. Det er riktignok en nedgang fra uka før, men det var da også sesongens beste uke (57 %).
De siste fem ukene har P1 holdt seg jevnt over 55 % markedsandel, mot godt under det ukene før det, og med noen uker
under 50 % friskt i minne i våres.
P4 har grunn til puste litt lettere også. Etter fire uker rundt 20 %, hadde P4 i uke 49 en markedsandel på 21,5 %.
For tidlig å si hvilken vei trenden går for P4, men for den kommersielle konkurrenten Radio Norge er bildet fortsatt
grått. i Uke 49 var markedsandelen på 7,6 %, ned fra 8,0 uka før. Og det er stort sett i dette sjiktet Radio Norge har ligget i
hele høst.
En liten gladnyhet for SBS Radio kommer fra Storbyradioen, som i uke 49 gikk opp til 1,3 % markedsandel, etter
å ha oppnådd bare 0,9(!) uka før. Dette er da tall som gjelder før relanseringen av Radio 1. Utfra lyttertallene å dømme kommer
ikke relanseringen en dag for tidlig.
NRK P2 går opp fra 5,7 til 6,0 % andel i uke 49. P3 går ned fra 5,4 til 5,1 %, mens LRS går ned fra 1,8
til 1,4 % markedsandel.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt