P4 har startet en massiv kampanje for sin nye lokalradiokjede P5.
Kanalen har sin første offisielle sendedag 4. januar, men allerede i dag startet kanalen markedsføringen av P5.
- Vi skal bruke tiden frem til 4. januar på å skape oppmerksomhet og interesse for nye P5. Vårt mål er at
mange skal kjenne til navnet på kanalen og glede seg til det kommer en ny radiokanal til byen. Vi bruker kanalens
rødfarge tydelig i alt av materiell og du kan gjerne si vi skal male storbyene røde,- sier Nils Sejersted, Markedssjef
i P4 og P5.
- Mandag drar vi derfor i gang en stor boardskampanje i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Vi starter
også en omfattende tv-kampanje på TVNorge, Fem, TV3 og Viasat 4, samt en stor kampanje i VG. Etter 4. januar
kommer det nye boards og filmer, og kampanjen intensiveres ytterligere i flere kanaler,- forteller Nils Sejersted,
markedssjef i P4 og P5.
Lanseringskampanjen har en total bruttoverdi på 16 millioner kroner.
- Vi bruker betydelige beløp på denne kampanjen, men vi ser på det som en investering i lyttere og fremtiden.
Det er viktig for de annonsørene som nå velger P5 å vite at vi kommer til å være offensive for å gjøre kanalen
kjent og skaffe lyttere.
Det blir ikke mulig å høre P5 før etter nyttår, og selv om kanalen er på lufta fra 1. januar er første
offisielle sendedag 4. januar.
- 4. januar er alle tilbake i normal lyttemodus og vi har full sendedag med lokale morgen- og ettermiddagssendinger
i alle byene. Lytterne skal få høre det beste av P5 fra start og tiden frem til 4. januar ligger vi i hardtrening,- sier Sejersted.
P5 gir i samarbeid med EMI Music også ut en samlecd. CDen er i salg fra 4. januar i alle landets musikkbutikker.
- P4 har god erfaring med å gi ut CDer og nå gjør vi det samme for P5. CDen har navnet ”P5 -18 store radiohits” og
inneholder den musikken P5 vil spille mye av fra start. 4. januar starter en egen reklamekampanje for denne CDen
bestående av reklamefilmer og radiospotter som er med på å gi oppmerksomhet for kanalen, forteller Sejersted.
Lanseringskampanjen til P5 er laget av TRY reklamebyrå. Teamet består av konsulent Eivind Moe, AD Thorbjørn Ruud,
tekstforfatter Petter Bryde og prosjektleder Cecilie Thue. Filmen er laget av Gimpville.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt