Innledere fra 15 land er bekreftet til Radiodays Europe, som bygger seg opp til å bli det
viktigste møtestedet for radiofolk – både public service og kommersielle - fra hele Europa.
Blant de som kommer er toppledere fra Europas største og viktigste radioselskaper – Tim Davie, BBC, Christophe Montague, NRJ (bildet)
og Dan d’Aversa, RTL.
På Radiodays Europe møter man også produsentene for Europas mest populære morgenshow –
the Chris Moyles Show på BBC Radio 1 og Arno & die Morgencrew, RTL Berlin. BMW presenterer morgendagens multimedieanlegg
i bilen sammen med ledende tyske eksperter. Framtida for radio og radioapplikasjoner i mobilen blir utforsket – og man får
høre om hvordan sosiale medier fører til at radiojournalister nå får en overveldende respons på sine sendinger.
Under programsettingen er det tre tydelige trender som har utkrystallisert seg, forteller den norske prosjektlederen
for Radiodays Europe, Rolf Brandrud:
Hybridradioen kommer! Radio blir både i bil og mobil en del av et multimedietilbud hvor lyd, bilder og interaktivitet spiller
tett sammen.
Lyd blir kjernen i multiplattformpublisering. Den kan du lytte til mens du kjører og gjør andre ting, og så fungerer
bilder og søkbar tekst som utdyping der interessen fanges.
Personligheter, lokal tilhørighet og her-og-nå-opplevelser blir det som fortsatt vil gi radio et langt og godt liv.
Konferansen vil bli åpnet av Tim Davie (Director of BBC Audio & Music) og Christophe Montague (CEO of NRJ International),
som vil snakke om “The Future of Radio”. Radiodays Europe går av stabelen i København 18 og 19. mars. Mer info kan man finne på
www.radiodayseurope.com. Radiodays Europe er et videreutvikling av samarbeidet
mellom norske Radiodager, svenske Radiodagen og danske Radiodays.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt