Radioreklamen økte med 24 % i februar i Sverige, sammenlignet med samme periode året før. Det kommer
fram i tall fra Mediebyråbarometern, som rent konkret viser formidlingen av radioreklame.
Radioreklame var også det som økte mest i denne perioden. Men, samtidig må man huske på at februar 2009 var en generell svak måned. Det betyr
at omsetningen i år er omtrent på nivå med 2008, melder Radionytt.se.
Totalt økte reklameomsetningen i Sverige med 0,8 %. Vinnere var kino og kveldsavisene, mens direktereklame fikk en solid
tilbakegang sammenlignet med i fjor, minus 23 %. Barometeret er produsert av Sveriges Mediebyråer.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt