FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no


Nye trender på radio
Internett er det nye store for radio

Mer om Radiodager

RADIONYTT.NO - 18.03.10 - Kyrre Dahl
Integrering av internett og radio, er forsåvidt ingen ny trend, men det er definivt noe av det viktigste for radiobranjen akkurat nå. Det er hovedinntrykket etter første dag av Radiodays Europe. Og inntrykket bekreftes av Radio Futurologist James Cridland (bilde), som hadde sitt eget foredrag om trender innen radiobransjen.

Han dro frem en rekke ekspempler på hvordan radiostasjoner verden over nå bruker sine websider og internettapplikasjoner for å utvide opplevelsen for lytteren. Hans første eksempel kom fra Voice Of America, der de blant annet bruker vanlige bilder i slideshow, mens et radiointervju blir spilt av på en webplayer. Svært virkningsfullt, mener Cridland, og han mener at det er bra radio, ikke dårlig TV.



I bildet over kan man se hvordan en japansk radio bruker sin webside til å lage interaktivet med sine lyttere. Og en radio i Australia har lagt ut et bilde av annonsøren som spilles på radioreklamen, der man kan kjapt klikke for å komme videre til annonsøren. Høres enkelt ut, men det er ikke så mange som stasjoner i verden som gjør akkurat det.

Cridland dro også frem andre enkle ting, som at NPR i USA legger ut en avskrift av sine intervjuer ut på sin webside, slik at lytteren kan lese i tillegg til å høre et intervju. Dessuten finnes det elegant måter å få et ordinært intervju til bli helt annerledes. CBC i Canada legger ut hvem som blir intervjuet tre dager før selve intervjuet, slik at lytterne kan tenke igjennom og stille spørsmål til intervjuobjektet.

James Cridland har en egen blogg: http://james.cridland.net/blog/

Radionytt.no følger Radiodays Europe. Sjekk innom senere for flere artikler og bilder fra konferansen.

Foto: Kyrre Dahl / Radionytt Del på Facebook

  REKLAMEPRODUSENTER:
Reklameprodusenter for radio
Sjekk vår oppdaterte oversikt over stemmer og produsenter av radioreklame
Les mer...
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  DIGITALRADIO: TIL KATEGORIEN
DIGITALRADIO
Her finner du siste nytt om DAB og annen digitalradio
Les mer...
  RIKSRADIO - NRK:
NRK - P1, P2, P3 og andre kanaler
Her finner du siste nytt om radiokanalene til Norsk rikskringkasting
Les mer...
  KOMMENTAR:
KOMMENTARER PÅ AKTUELLE SAKER
Her finner du blant annet kommentarer fra Sindre Møllerhaug
Les mer...
  LYTTERTALL:
Hvilken radiostasjon har flest lyttere?
De siste sakene om lyttertall for lokal og riksradio finner du her, og et utvalg fra utlandet.
Les mer...





Personvern: Radionytt.no samler ikke inn informasjon om brukere, med unntak av ved selvvalgt påmelding av nyhetsbrev.

Annonse


 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO