P5 får en markedsandel på 1,4 % på de første PPM-tallene som er offentliggjort av
TNS Gallup. På den samme målingen får Storbyradioen (Radio 1 Hits + noen lokalradioer) en markedsandel på 1,3 %.
Tallene gjelder uke 10 for
hele landet. NRJ får på denne målingen en markedsandel på 0,7 %. Radio Metro er ikke med på tallene.
Ser man på daglig oppslutning er tallene noe annerledes. Her får P5 en oppslutning på 3,7 %, mens Storbyradioen får "bare"
2,1 %. Faktisk har NRJ flere daglige lyttere enn sistnevnte, med en oppslutning på 2,3 %. Det betyr at Radio 1 Hits har færre lyttere,
men de hører på lenger, altså er de mer trofaste.
Men, alle disse tallene blir små sammenlignet med riks-kanalene. NRK P1 hadde i uke 10 en markedsandel på 53,3 %. P4
oppnådde 21,2 % og Radio Norge 9,6 %. P2 hadde en markedsandel på 6,5 % og P2 6,0 %. Disse tallene blir da vanskelige å sammenligne
med ukene før, ettersom det nå er kommet flere stasjoner inn på PPM-tallene.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt