Storbyradioen var klart størst av lokalradioene på PPM-tallene for uke 12, som er de siste TNS Gallup har
offentliggjort. Storbyradioen, som først og fremst består av Radio 1 Hits, hadde en markedsandel på 1,4 %, mens P5 hadde
en markedsandel på 0,9 %. For Radio 1 og co er det en fremgang på 0,2 prosentpoeng fra uka før, mens P5 gikk tilbake
med 0,3 prosentpoeng. NRJ hadde en markedsandel på 0,7 %, mens Radio Metro ikke er med på disse PPM-tallene.
Det er likevel for tidlig å felle noen dom, ettersom de offentlige PPM-tallene bare gjelder 3 uker, tallene er små og
svingningene er store. Dessuten ser tallene annerledes ut når man ser på daglig oppslutning. Her er P5 størst med 3,3 %,
Storbyradioen og NRJ har begge 2,4 %. Husk at alle tall gjelder for hele landet!
Tallene blir derfor små sammenlignet med rikskanalene. NRK P1 hadde en markedsandel på 53,6 % i uke 12, en liten oppgang fra uka før,
mens P4 er helt stabile på 21,9 % markedsandel. Radio Norge går litt tilbake og fikk en andel på 9,2 %. P2 går litt tilbake til 6,4 % og P3
litt frem til 6,0 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt